Ako zlepšiť vzťahy so zákazníkmi?
Finance

Ako zlepšiť vzťahy so zákazníkmi?

Zákazník je vždy na prvom mieste – tak to platilo, platí a bude platiť. Žiadna spoločnosť by nemohla byť úspešnou, ak by za ňou nestáli spokojní a vracajúci sa zákazníci. A tak spoločnostiam nezostáva nič iné, než tieto vzťahy so zákazníkmi ešte viac pilovať. Lenže mnohé si kladú otázku, ako vlastne na to? Ako zlepšiť svoje existujúce vzťahy so zákazníkmi?

Odpovedajte na ich recenzie

Firemné skúsenosti sú veci, na ktoré by žiadna firma nemala zabúdať. Bohužiaľ sa medzi nami nájde stále viac tých, ktoré naozaj neodpovedajú na správy ani recenzie nachádzajúce sa na internete alebo sociálnych sieťach. Akákoľvek spätná väzba je však kľúčová, či už sa nesie v pozitívnom alebo negatívnom kontexte.

Dôvodom, prečo odpovedať na správy alebo recenzie akéhokoľvek charakteru je, aby ste dali ostatným najavo, že vám na ich názore záleží a že odpovedáte skutočne rýchlo.

Textové správy fungujú skvele

Pokiaľ sa naopak chcete svojim zákazníkom skôr pripomenúť, neposielajte e-maily, aj keď sa pre niektorú cieľovú skupinu môže jednať o ideálny spôsob, ako ju osloviť. Vhodné sú textové správy alebo SMS, ktoré človeku prakticky ihneď vyjdú na displeji mobilného telefónu a nezapadnú do schránky spamov.

Ako však bolo nahryznuté, kľúčovú úlohu zohráva cieľová skupina a jej definícia. Pokiaľ sa zameriavate skôr na osoby staršie, textové správy nebudú najlepšou cestou, ale naopak bude vhodnejšie ísť smerom tradičných letákov.

Zlepšuje interakciu so zákazníkmi

A budujte si tak okolo seba komunitu. V ideálnom prípade je možné zlepšiť interakcie pomocou sociálnych sietí, kde budú ľudia odpovedať na otázky, prípadne na čokoľvek iné. Na webových stránkach môžu pribudnúť kontaktný formulár alebo živé chaty, ktoré zákazníka ihneď napoja na človeka z firmy.

Podobných interakcií alebo možností, ako viac interakcií vybudovať je viac ako dosť. Ďalšou možnosťou sú napríklad predajné miesta.