Jazda vo dvojici je fajn, ale má svoje úskalia. Tou najväčšou je bezpochyby absencia komunikácie. Môžete si dohovoriť jednoduché gestá, ale nič moc ďalšieho sa na ceste praktizovať nedá. Nebolo by to bezpečné. Alebo existuje riešenie?
Jazda na divoko
Interkom predstavuje pomerne veľkú revolúciu v komunikácii na motorke. Je to múdre a nesmierne nápomocné zariadenie, diskrétne, malé, spoľahlivé. Len obstarávacia cena je pomerne vysoká, ale za služby, ktoré vykonáva, je to prijateľné. Nie je totiž nič horšie, než keď sa dvaja ľudia na motocykli počas jazdy snažia dohovárať, poklepávajú si na stehná a mávajú si prsty pred hlavou. To je na hrane a nehoda už číha za rohom. Pokiaľ plánujete častejšie výlety vo dvojici a chcete sa cítiť bezpečne, je interkom jasná voľba.
Ide o bezdrôtové spojenie medzi dvoma účastníkmi. Stačí zapnúť a počujete každé slovo. Môžete sa navigovať, upozorňovať na nebezpečenstvo na ceste, rozprávať sa. Na druhej strane by ste mali rozprávanie regulovať, aby nedošlo k rušeniu vodiča. Väčšina vodičov si však túto vychytávku pochvaľuje. Bolo pomerne nepríjemné dohovoriť sa pred začatím cesty a potom až zdieľať dojmy na samom konci. Alebo v horšom prípade počas jazdy pravidelne zastavovať, aby ste si povedali pár slov.
Malé zariadenie na prilbe je nenápadné a ľahké. Pri manipulácii s helmou nie je potrebné ho dávať dole, neobmedzuje ani pri uložení do bočných kufrov. Len si dávajte pozor na pravidelné vypnutie a šetrenie batérie a nabitie. Prázdny interkom bude len príslušenstvom do počtu.
Hluk všade okolo
Interkom je síce nápomocný, ale veľa používateľov sa sťažuje na to, že sú prenášané aj všetky zvuky spojené s motocyklom. Pochopiteľne. Ide o prenos zvuku z prostredia. Primárne ide o slová, ale budete snímať aj burácanie motora, ostatné automobily, húkanie a veľa ďalšieho. Našťastie nie je interkom aktivovaný po celú dobu jazdy a jednoduchým stlačením tlačidla na prilbe je možné prenos vypnúť. A keď zase budete mať čo povedať, ľahko ho zapnete.